Contact

070 73 70 554
info@thingstomakeanddo.nl
Adelheidstraat 74
2595 EE Den Haag

Instagram Linkedin

Gebruik ervaringsverhalen om de doelgroep te laten zien dat zij niet de enige is in deze zoektocht.

Haaglanden leert door

Campagnes, Visuele identiteiten

Een deel van de Haagse inwoners is actief aan het werk, maar kan toch moeilijk rondkomen van hun salaris. Haaglanden Leert Door en de gemeente willen deze inwoners steunen met advies en financiële mogelijkheden voor omscholing en bijscholing. De gemeente richt zich hierbij op beroepen waar veel vraag naar is en waarbij een hoger salaris en meer zekerheid kan worden verwacht.

De vraag aan Things To Make And Do was om een campagne te ontwikkelen die de doelgroep bewust maakt van het feit dat om- en bijscholing kan helpen om (ander) werk te vinden met minder geldzorgen. Uit onderzoek bleek dat de doelgroep openstaat voor persoonlijke ontwikkeling, maar het ook spannend vindt om een grote verandering aan te gaan. Dit vroeg om een genuanceerde vertaling naar een campagne die niet alleen praktische informatie deelt, maar vooral ook antwoorden geeft op deze onzekerheden.

Uit onderzoek bleek dat de doelgroep het spannend vindt om een grote verandering aan te gaan.

De campagne is uitgesproken, kleurrijk en biedt een positief perspectief. Ervaringsverhalen laten zien dat zij niet de enige zijn in deze zoektocht en dat persoonlijke ontwikkeling ook in (kleinere) stappen kan plaatsvinden. Naast de verhalen zijn er ook campagneteksten ontwikkeld die op een laagdrempelige manier laten kennismaken met de voordelen van om- en bijscholing.

mockups-design.com

Vergelijkbare projecten